Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)
1. Fontos Tudnivalók
Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) célja, hogy teljeskörűen szabályozza az Atomicmedia kft. (a továbbiakban: Szolgáltató) által nyújtott, a Atomic Fotó és videó stúdió (a továbbiakban: Szolgáltatás) és az ahhoz kapcsolódó, a Szolgáltató által nyújtott egyéb szolgáltatások igénybevételének módját és feltételeit, valamint a Szolgáltató által működtetett www.atomicstudio.hu honlapon (a továbbiakban: Honlap) elérhető foglalási rendszer felhasználási feltételeit.
2. A Szolgáltató adatai: Cégnév: Atomicmedia kft. Székhely: 4025 Debrecen, Bajcsy Zsilinszky utca 22. Cégjegyzékszám: 09-09-022194 Adószám: 23704107-2-09 Elérhetőség: +36 30 481-0575 E-mail: atomic.photostudio@gmail.com
3. Általános és értelmező rendelkezések
A honlapon keresztül, vagy közvetlen kapcsolatfelvételen keresztül a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások megrendelésével a jelen ÁSZF által meghatározott feltételek szerinti szolgáltatások igénybevételére és nyújtására vonatkozó szerződés jön létre a Szolgáltató és a szolgáltatást igénybe vevő (a továbbiakban: Szerződő fél) között. A szerződés az interneten távollévők között létrejött, magyar nyelvű, de írásba nem foglalt szerződésnek minősül, melynek tartalma utólagosan a foglalási rendszerből visszakereshető és hozzáférhető, de azt a Szolgáltató nem iktatja, magatartási kódexre nem utal.
A Szerződő fél a holnapon történő foglalás leadásával egyidejűleg elfogadja a jelen ÁSZF által meghatározott szerződéses feltételeket, annak valamennyi rendelkezésével egyetért és magára nézve kötelezőnek ismeri el. A Szolgáltató kifejezetten felhívja a Szerződő fél figyelmét arra, hogy a megrendelés elfogadása csak abban az esetben érvényes, ha a Szerződő fél legkésőbb a megrendelés elküldésekor elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF rendelkezéseit is a foglalási rendszerben erre a célra kialakított jelölőnégyzet kipipálásával.
4) Fogalommeghatározások
a) Szolgáltató: a jelen ÁSZF vonatkozásában szolgáltató a Atomicmedia Korlátolt Felelősségű Társaság (rövidített cégneve: Atomicmedia Kft., székhely: 4025 Debrecen, Bajcsy Zsilinszky utca 22.
Cégjegyzékszám: 09-09-022194
Adószám: 23704107-2-09
b) Szerződő fél: a Szolgáltató szolgáltatásait megrendelő, igénybe vevő természetes vagy jogi személy, gazdálkodó szervezet. Szerződő fél az a természetes személy is, aki a Szolgáltató szolgáltatását ténylegesen igénybe veszi. A szolgáltatást megrendelő és/vagy igénybe vevő a továbbiakban együttesen: Bérlő;
c) Szolgáltatási megállapodás: a Szolgáltató és a Bérlő– a feltételek teljesülése esetén – a szolgáltatási megállapodás szerződő feleivé válnak, a továbbiakban együttesen: Szerződő felek.
d) Fotó és videó stúdió bérlés szolgáltatás: üzletszerű gazdasági tevékenység keretében rendszerint nem huzamos jellegű helység bérlés és az ezzel közvetlenül összefüggő szolgáltatások nyújtása.
e) Időpontfoglalás: A Fotó és videó stúdió helységeinek a Szerződő fél általi foglalása előre meghatározott időegységben.
f) Honlap: Szolgáltató www.atomicstudio.hu weboldalon elérhető honlapja. A honlap használatához és a honlapon történő foglaláshoz előzetes regisztrációra nincs szükség.
5) A szolgáltatási szerződés létrejötte, a foglalás menete, a foglalás módosítása:
Az Időpontfoglalást a Szerződő fél és/vagy Bérlő a Szolgáltatónak a honlapon elérhető foglalási rendszerén keresztül kezdeményezheti a Időpontfoglalási folyamat végrehajtásával. A Bérlési szolgáltatást kezdeményezését a Szerződő fél és/vagy Bérlő e-mail-en keresztül is leadhatja a Szolgáltató erre a célra feltüntetett atomic.photostudio@gmail.com e-mail címen keresztül. Az e-mailben, vagy a Szolgáltató honlapján elérhető foglalási rendszeren keresztül továbbított Időpontfoglalásoknak egyaránt tartalmaznia kell a Bérlő nevét, e-mail címét, telefonos elérhetőségét.
A szolgáltatási szerződés a Bérlő által szabályszerűen továbbított megrendelés – időpontfoglalás – a Szolgáltató írásbeli (e-mail) visszaigazolásával jön létre és ennek megfelelően a megrendelés – foglalás – írásbeli visszaigazolásával a felek közötti szolgáltatási szerződés írásba nem foglalt szerződésnek minősül. A Szolgáltató kifejezetten felhívja a Bérlő figyelmét, hogy kizárólag a megrendelés elektronikus úton történt visszaigazolását követően – mely egyben a Fotó és videó stúdió foglalásának visszaigazolását is jelent – jogosult arra, hogy a szolgáltatásnyújtást követelje a Szolgáltatótól. A Szolgáltató felhívja a Szerződő fél és/vagy a Bérlő figyelmét, hogy a Szolgáltató által küldött visszaigazolás akkor tekinthető megérkezettnek, ha az hozzáférhetővé válik a címzett fél számára. A Szolgáltatót nem terheli semmilyen felelősség abban az esetben, ha a visszaigazolást tartalmazó elektronikus üzenet azért nem érkezik meg a Szerződő félhez, mert az általa megadott e-mail cím nem megfelelő, vagy az üzenet nem kézbesíthető a Szerződő fél elektronikus postafiókjának telítettsége miatt. A szóban továbbított megrendelés és/vagy megrendelés módosítása kizárólag abban az esetben minősül a Szolgáltató által elfogadottnak, és abban az esetben jelent kötelezettséget a Szolgáltatóra nézve, amennyiben az ilyen módon továbbított megrendelést és/vagy megrendelés módosítását a Szolgáltató írásban visszaigazolta, és ekként a Szolgáltató írásbeli visszaigazolása alapján egyértelműen megállapítható a létrejött, vagy módosított szolgáltatási szerződés tartalma. A megrendelés és/vagy a megrendelés módosításának a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem jelent kötelezettséget a Szolgáltatóra nézve, még abban az esetben sem, ha a megrendelést és/vagy annak módosítását a Bérlő írásban továbbította.
A szerződő felek között a Szolgáltató által nyújtott és a Bérlő által megrendelt szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szolgáltatási szerződés határozott – a Szolgáltató által írásban visszaigazolt foglalási időtartammal megegyező – időre jön létre.
6) A szolgáltatás lemondása, elállás, felmondás
A Bérlő kötelezettséget vállal arra, hogy az általa megrendelt szolgáltatások esetleges lemondásáról, módosításáról, vagy bármilyen egyéb változásról a szolgáltatás kezdetét megelőzően:
● Módosítást és lemondást díjmentesen a foglalt időpont előtt minimum 48 órával fogadunk el.
● 24 órán belüli lemondás esetén a bérleti díj 100%-a fizetendő.
●Amennyiben a foglalt időpontban nem jelentek meg, a bérleti díj 1OO%-a fizetendő.
●Módosításnak akkor fogadunk el egy foglalást, ha az az eredeti időponthoz képest a módosított dátum 2 héten belül van. Az ennél távolabbi időpont új foglalásnak minősül, az eredeti időpont elhalasztását pedig lemondásként kezeljük. Egy foglaláshoz csak egyetlen módosítás lehetséges. A már egyszer módosított majd lemondott foglalások 100%-a fizetendő.
●Kérjük, hogy a foglalások módosítása vagy lemondása esetében minél előbb vegyétek fel velünk a kapcsolatot.
●Szeretnénk felhívni a figyelmeteket, hogy a foglalások változtatásának jogát fenntartjuk, melyet csak olyan, rajtunk kívül álló okok esetén alkamazunk, amelyeket előre nem láthattunk, pl.: áramszünet, technikai meghibásodás.
●Továbbá a foglalási feltételekkel való visszaélés, vagy azok be nem tartása esetén fenntartjuk a jogot az egyedi elbírálásra, amely a jövőbeni foglalások korlátozását is jelenthet
●A foglalások lemondásakor a foglalási szabályzatnak megfelelően visszatérítjük a kifizetett foglalás díját. ●A lemondásodat minden esetben írásban jelezd felénk a atomic.photostudio@gmail.com e-mail címre. A foglalási szabályzatnak megfelelően visszajáró összeget 48 órán belül
7) A fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog
Tekintettel a Szolgáltató által nyújtott bérlési szolgáltatásra irányuló szerződésre – mely a felek között minden esetben meghatározott teljesítési határidővel jön létre a Szerződő felet és a Bérlőt a jogszabályban meghatározott elállási/felmondási jog nem illeti meg. A Szolgáltató kifejezetten felhívja a fogyasztónak minősülő Szerződő fél és a Bérlő figyelmét arra, hogy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szerinti, a szerződéskötéstől számított 14 (tizennégy) napon belüli indokolás nélküli elállási, illetve felmondási jog a Szerződő felet, és a Bérlőt nem illeti meg a jelen ÁSZF alapján a Szolgáltató által nyújtott Fotó és videó stúdió bérlés szolgáltatás jellemzői miatt.
A fogyasztónak minősülő Szerződő fél és Bérlő az ÁSZF elfogadásával tudomásul veszi és elfogadja, hogy a Szolgáltatótól jelen ÁSZF alapján a Szolgáltató által nyújtott Fotó és Videó stúdió bérlés szolgáltatások vonatkozásában a 14 (tizennégy) napon belüli elállási, illetve felmondási jogát nem gyakorolhatja. A Szerződő fél és/vagy a Bérlő tudomásul veszi, hogy a jelen ÁSZF által meghatározottak szerinti megrendelés továbbítása részéről ajánlatnak minősül, melyhez kötve van. Megrendelő tudomásul veszi, hogy a megrendelés továbbításával egyidejűleg jelen ÁSZF valamint a hozzá kapcsolódó Adatkezelési tájékoztató rendelkezéseit elfogadja, és abban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el.
8) A szolgáltatás ellenértéke, fizetési feltételek
A Szolgáltató által alkalmazott árakat a Szolgáltató weboldalán a www.atomicstudio.hu honlapon folyamatosan közzéteszi. A Szolgáltató az általa alkalmazott árakat bármikor jogosult szabadon megváltoztatni azzal, hogy a Szolgáltató egyoldalú módosítása nem vonatkozik a korábban foglalt és a Szolgáltató által írásban visszaigazolt megrendelések alapján létrejött szolgáltatási szerződésekre azzal, hogy azok esetleges módosítása, meghosszabbítása esetén a Szolgáltató által a módosítás, meghosszabbítás időpontjában alkalmazott szolgáltatási árak az irányadók. A Szolgáltató az általa alkalmazott árakat az irányadó jogszabályi előírásoknak megfelelően forintban tünteti fel, a feltüntetett árak az ÁFA-t tartalmazzák. A Szolgáltató megrendelt szolgáltatások teljes összegét a szolgáltatások körére és igénybevételének időtartamára az aktuálisan érvényesítésre kerülő árakkal és díjakkal számítva a Szolgáltató az általa a Bérlő részére küldött írásos visszaigazolásában közli. A megrendelt termékek és szolgáltatások ellenértéke az alábbi módon rendezhetők:
● banki átutalással A Szolgáltató a befizetett összegekről a Szerződő felé vagy a Bérlő felét előleg- és végszámlát állít ki. Bankkártyás fizetés esetén a szolgáltatás ellenértéke akkor tekintendő megfizetettnek, amennyiben annak összege a Szolgáltató bankszámláján maradéktalanul jóváírásra kerül.
● készpénzzel a stúdióban
A Szolgáltató a befizetett összegekről a Szerződő felé vagy a Bérlő felé számlát állít ki.
9) A Bérlő jogai és kötelezettségei
A felek közötti szolgáltatási szerződés értelmében a Bérlő jogosult az általa lefoglalt időpont(ok)ban a Fotóstúdió lefoglalt helységeit használni. A Bérlő a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet. A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a hozzá írásban vagy a stúdión szóban előterjesztett és jegyzőkönyvbe felvett panaszt annak beérkezését követő 72 órán belül kivizsgálja és arra a Bérlő érdemi választ ad. A Bérlő köteles a szolgáltatási szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét legkésőbb a szerződésben meghatározott módon és időpontig a Szolgáltató részére kiegyenlíteni.
A Bérlő köteles az őt ért esetleges kárt haladéktalanul jelezni a Szolgáltató stúdióján és minden szükséges adatot a Szolgáltató rendelkezésére bocsátani, amely ahhoz szükséges, hogy a káresemény körülményei tisztázhatóak legyenek, illetve amelyek egy esetleges szabálysértési, vagy büntetőeljárás megindításához szükségesek.
10) A Bérlő kártérítési felelőssége
A Bérlő felelős mindazon károk megtérítéséért melyeket a Szolgáltató vagy harmadik személy részére ő maga vagy kísérője, vagy ezen személyek bármelyikének felügyelete alá tartozó személyek okoznak. A Bérlő helytállási kötelezettsége akkor is fennáll, ha a károsult személy kárának megtérítését közvetlenül a Szolgáltatótól jogosult követelni.
11) A szolgáltatási szerződés megszűnése, elszámolás a felek között
A Felek között jelen ÁSZF alapján létrejövő szolgáltatási szerződés megszűnik, illetve megszüntethető: ● a szerződés automatikus megszűnése esetén – a határozott időtartam lejártával, ● a felek közös megegyezésével, ● a megrendeléstől történő elállással, ● a Szolgáltató elállásával vagy felmondásával. A felek a szolgáltatási szerződést közös megegyezéssel bármikor jogosultak megszüntetni azzal, hogy a megszüntetést írásba kell foglalni és annak tartalmaznia kell a felek teljeskörű elszámolását. A szerződéskötést követően, de a teljesítés megkezdése előtt a Szerződő fél jogosult a megrendeléstől elállni azzal, hogy köteles a Szolgáltató által esetlegesen felszámított kötbér megfizetésére.
A szerződéskötést követően, de a teljesítés megkezdése előtt a Szolgáltató jogosult a szolgáltatási szerződéstől elállni illetve a jelen ÁSZF-ben foglalt feltételek teljesülése esetén a teljesítést megtagadni, míg a szolgáltatás igénybevételének megkezdését követően jogosult azt a jelen ÁSZF-ben rögzített feltételek teljesülése esetén a szerződést felmondani.
Felek a szolgáltatási szerződés bármely okból történő megszűnése esetén köteles legkésőbb a megszűnéstől számított 15 (tizenöt) napon belül egymással elszámolni.
12) Egyéb rendelkezések
a) Panaszkezelés Amennyiben a fogyasztónak minősülő Szerződő félnek és/vagy Bérlők bármilyen panasza merülne fel az általa igénybe vett szolgáltatással összefüggésben, úgy jogosult panasszal élni a Szolgáltatónál. A fogyasztónak minősülő Szerződő fél és/vagy Bérlő panaszát postai vagy elektronikus úton írásban vagy szóban a Szolgáltató székhelyén, a Fotóstúdió stúdióján juttathatja el aSzolgáltató részére. A Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja és szükség szerint orvosolja. Ha a Szerződő fél és/vagy Bérlő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet vesz fel, melynek egy másolati példányát a Szerződő fél és/vagy a Bérlő részére személyesen átadja, telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén legkésőbb 30 (harminc) napon belül az érdemi válasszal együtt megküldi. Az írábeli panaszt a Szolgáltató a beérkezést követően 30 (harminc) napon belül kivizsgálja és tájékoztatja a panaszost a vizsgálat eredményéről, a panaszt írásban érdemben megválaszolja annak esetleges elutasítása esetén álláspontját megindokolja és tájékoztatja a panaszost, hogy milyen jogorvoslati lehetőségek állnak a rendelkezésére. A panaszos panaszának elutasítása esetén jogosult saját lakó- illetve tartózkodási helye, vagy a Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testülethez fordulni. A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. A Szolgáltató székhelye szerint az alábbi békéltető testület jogosult eljárni a fogyasztói jogvita esetén: Hajdú-Bihar Megyei Jogú Városi Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület (Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület) Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty utca 13-15 Tel: 0652/500-710 E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
Weboldal: www.hbmbekeltetes.hu A panaszos lakóhelye, vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelye, telefonos, internetes elérhetősége, valamint levelezési-, és e-mail címe az alábbi linken az adott, illetékes békéltető testület honlapjára kattintva található meg: https://mkik.hu/a-bekelteto-testuletek-teruleti-honlapjai Az Európai Unió által biztosított online vitarendezési platform valamennyi, az Európai Unióban tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztó és az ott letelepedett kereskedő közötti online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekből eredő kötelezettségekkel kapcsolatban felmerülő jogvita bírósági eljáráson kívül rendezése érdekében nyújt alternatív vitarendezési fórumot. Az Európai Online Vitarendezési Platform az alábbi linkre kattintva érhető el: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU. Az online vitarendezés részletes leírása a https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks, míg az online vitarendezés elindítása a https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.complaints.screeningphase oldalon kezdeményezhető. Emellett a panaszos fogyasztói panaszával kapcsolatosan a területileg illetékes járási hivatalhoz is fordulhat. A fogyasztóvédelmi hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal jár el. A járási hivatalok illetékessége a https://jarasinfo.gov.hu/ oldalon érhető el.
b) Az ÁSZF hatálya
Személyi hatálya: Jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Szolgáltató és a Szerződő fél között létrejött, a szolgáltatás foglalásával és ekként elektronikus megrendeléssel létrejött jogviszonyra. Tárgyi hatálya: Jelen ÁSZF teljeskörűen és automatikusan szabályozza a Szolgáltató és a Szerződő fél közötti, Fotóstúdió bérlés szolgáltatás nyújtására, valamint az ahhoz kapcsolódó szolgáltatásokra irányuló szerződés feltételeit. Területi hatálya: Jelen ÁSZF kiterjed a Szolgáltató és a Szerződő fél közötti, Fotó és Videó stúdió bérlés szolgáltatás nyújtására, valamint az ahhoz kapcsolódó szolgáltatásokra irányuló Magyarország területén létrejött jogügyletre Időbeli hatálya: Jelen ÁSZF annak kihirdetésével lép hatályba, és annak a Szolgáltató általi visszavonásáig vagy módosításáig hatályban marad. A Szolgáltató és a Szerződő fél és/vagy a Bérlő között a jelen ÁSZF alapján létrejövő szolgáltatási
szerződéssel összefüggésben felmerülő vitás kérdések elbírálására mindig a foglalás leadásának időpontjában hatályos ÁSZF rendelkezései irányadók.
Debrecen, 2022.09.21